Oorzaken van growth hacking

Wat zijn de oorzaken voor het implementeren van een growth strategie in je bedrijf?

Laten we eerst vertellen wat een mindset is, dat is een denk- en gedragspatroon van een persoon of een sociale groep. Hoewel er het gevaar bestaat van een bevooroordeelde of stereotiepe benadering van groepen, wordt de term gebruikt in de sociologie en de mentaliteitsgeschiedenis. Waar staat growth dan voor? Dat heeft betrekking tot growth hacking. Een growth hacker is iemand die creatieve, goedkope strategieën gebruikt om bedrijven te helpen klanten te werven en te behouden. Het gebeurt ook wel eens dat growth hackers ook growth marketeers worden genoemd, maar growth hackers zijn niet alleen marketeers. Growth hackers richten zich uitsluitend op strategieën die verband houden met de groei van het bedrijf.

Oorzaken die reden geven te kiezen voor growth hacking

  • Tegenvallende omzetgroei of zelfs stagnatie
  • Concurrenten nemen een steeds groter marktaandeel in
  • De rek is uit het extra rendement van verschillende marketing disciplines
  • Er wordt nog niets/ te weinig gedaan met data

    Growth hacking Amsterdam kan hier meer over vertellen. Kijk daarom eens op de website van Growthhub.io.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *