Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Bedrijven hebben zowel successen als mislukkingen op het gebied van online marketing ervaren. Gezien alle hype rond online marketing, komt het als een verrassing dat de meeste campagnes niet aan de verwachtingen voldoen.
Wanneer er met klanten gepraat wordt over hun eerdere online marketingervaringen, horen we dingen als:
Online marketingcampagnes mislukken om een aantal redenen. Soms is de strategie gebrekkig, soms overdrijven bureaus hun mogelijkheden. In andere gevallen is het een mislukking omdat de twee organisaties niet effectief samenwerken.
Vaker wel dan niet (en dit kan als een verrassing komen), is het vooral een organisatorisch falen. Hieronder staan vier oorzaken van mislukken van online marketing en hoe je ze kunt vermijden.
Laten we beginnen met het definiƫren van tactieken en strategie. De online strategie is je plan om een vooraf bepaald doel te bereiken. Je hebt bijvoorbeeld als doel om 40% van de omzet van gloednieuwe klanten te genereren. Je online strategie om dit te bereiken, is het vergroten van je online zichtbaarheid in drie belangrijke markten waar je een sterk marktaandeel mist.
Zodra de strategie is bepaald, moet je de juiste tactieken implementeren. Dit kan het volgende zijn:
Bedrijven verwarren soms hun tactieken met hun strategie. Dit leidt tot goed uitgevoerde tactieken, zoals geweldige rankings of banneradvertenties, die geen impact hebben op het bedrijfsdoel.
Dit komt minder vaak voor, maar is niet helemaal zeldzaam. Bedrijven die investeren in strategie en niet in tactieken zullen hun online doelen niet halen.